DŮVODY NESOUHLASU
Naší prioritou je boj proti zhoršení životních podmínek a zdraví občanů, zejména zvýšením hlučnosti, prašnosti a výfukovými plyny a celkové zhoršení kvality života a za zachování fauny a flory CHKO České středohoří. Nesmíme dovolit stavbu plánované přeložky silnice 1/9, která naruší klidné prostředí, ve kterém žijeme.
Shrnuli jsme co nám hrozí pokud situaci nezměníme:
DŮVODY NESOUHLASU
Naší prioritou je boj proti zhoršení životních podmínek a zdraví občanů, zejména zvýšením hlučnosti, prašnosti a výfukovými plyny a celkové zhoršení kvality života a za zachování fauny a flory CHKO České středohoří. Nesmíme dovolit stavbu plánované přeložky silnice 1/9, která naruší klidné prostředí, ve kterém žijeme.
Shrnuli jsme co nám hrozí pokud situaci nezměníme:
DŮVODY NESOUHLASU
Naší prioritou je boj proti zhoršení životních podmínek a zdraví občanů, zejména zvýšením hlučnosti, prašnosti a výfukovými plyny a celkové zhoršení kvality života a za zachování fauny a flory CHKO České středohoří. Nesmíme dovolit stavbu plánované přeložky silnice 1/9, která naruší klidné prostředí, ve kterém žijeme.
Shrnuli jsme co nám hrozí pokud situaci nezměníme:
DŮVODY NESOUHLASU
Naší prioritou je boj proti zhoršení životních podmínek a zdraví občanů, zejména zvýšením hlučnosti, prašnosti a výfukovými plyny a celkové zhoršení kvality života a za zachování fauny a flory CHKO České středohoří. Nesmíme dovolit stavbu plánované přeložky silnice 1/9, která naruší klidné prostředí, ve kterém žijeme.
ZASTARALÝ PROJEKT

-
Neprovedení studie EIA pro tří pruhovou silnici, která tak rapidně ovlivní život v obcích, krajině CHKO a jejím okolí, ačkoli v roce 2001 pro dvou pruhovou silnici proběhla. (viz dokumenty)
-
Neexistující alternativa zastaralého projektu z 90. let.
-
Současná varianta nereflektuje dnešní situaci a stav poznání 21. století, byla vybrána na základě dnes již neplatných potřeb a reálií 90. let.
-
V roce 2017 na místo velké EIA proběhlo pouze zjišťovací řízení, které nedosahuje rozsahu a kritérií EIA, tudíž jen okrajově prověří skutečný vliv zájmu na životní prostředí.
ZNEHODNOCENÍ OBCÍ

-
Snížení rekreační a turistické atraktivity obcí, znehodnocení nemovitostí v obcích z důvodu rušného dopravního tahu.
-
Znehodnocení a úbytek aktivně využívané zemědělské půdy a z toho plynoucí snížení zemědělské soběstačnosti regionu.
-
Hrozba realizace investičních záměrů souvisejících s výstavbou přeložky silnice - výstavba v nové průmyslové zóně Skalice u České Lípy
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A ZDRAVÍ

-
Zhoršení životních podmínek a zdraví občanů, zejména zvýšením hlučnosti, prašnosti a výfukovými plyny a celkové zhoršení kvality života
-
Zásadní zvýšení intenzity dopravy v obcích a jejich okolí.
-
Negativní vliv na krajinu a životní prostředí v CHKO České středohoří, dvou rezervací Natura 2000 i jiných cenných biotopů zvláště chráněných druhů živočichů (46) a rostlin a jejího okolí podél povodí Šporky.
-
Rapidní úbytek vody v krajině
DOPRAVA V ČESKÉ LÍPĚ A POLITICI

-
Není řešením vnitroměstské dopravy v České Lípě.
-
Tranzitní doprava činí i po dostavbě D8 a D10 a zrušení TiR přechodu v Rumburku již minimum oproti minulosti.
-
Dlouhodobě minimální zájem komunálních politiků na úrovni obcí a kraje připustit občany k otevřené debatě nad projektem přeložky silnice I/9.
-
Neznalost a neochota politiků se seznámit s podrobnostmi a negativním dopadem na život projektu přeložky silnice I/9.